image/svg+xml image/svg+xml image/svg+xmlimage/svg+xmlimage/svg+xml fb-white-10x14fb-10x14ok-white-10x19ok-10x19twitter-white-18x14twitter-18x14vk-white-16x11vk

Możesz uruchomić własne zasoby edukacyjne online i wdrożyć te same zasady gry, korzystając z systemu zarządzania nauczaniem lub LMS. W poniższym artykule opowiemy Ci, czym on jest i jak może Ci pomóc.

Co to jest LMS?

LMS to platforma do cyfrowej nauki. Jej kluczowe cechy można znaleźć w samym skrócie.

L — Learning (nauka). Dzięki LMS możesz stworzyć jedno źródło kursów online i materiałów szkoleniowych. Stanie się to unikalnym źródłem wiedzy, dzięki czemu będzie można zachować i zwiększyć wewnętrzną ekspertyzę swojej firmy.

M — Management (zarządzanie). Możesz zarządzać kursami i uczestnikami, a nawet poprawić swoją skuteczność.

W przeciwieństwie do usług udostępniania plików, LMS nie jest tylko zbiorem plików; wręcz przeciwnie, jest to dobrze zorganizowany system, w którym zarządzasz procesem szkolenia. Aby rozpocząć szkolenie, po prostu dodaj pracowników i przypisz do nich kursy.

Czy ostatnio zatrudniłeś nowych pracowników? Wyślij im zaproszenia na szkolenie wprowadzające. Pojawił się problem z niską sprzedażą? Poproś sprzedawców o poćwiczenie z wirtualnymi klientami.

Dzięki funkcjom, takim jak kalendarz, będziesz mógł przypisywać i zarządzać nie tylko szkoleniami online, ale także sesjami w klasie. W ten sposób LMS może być rodzajem aplikacji do robienia pewnych rzeczy, zaprojektowanej specjalnie dla e-uczniów.

S — System. Mówiąc dokładnie, system komputerowy. LMS automatyzuje najnudniejsze i najżmudniejsze prace, takie jak ocenianie, przetwarzanie statystyk i przygotowywanie raportów. Ponadto możesz szkolić swoich pracowników bez wychodzenia z biura, zarządzając wszystkimi procesami bezpośrednio z komputera służbowego.

Innymi słowy, LMS jest jak Twój własny uniwersytet online. System umożliwia przechowywanie i tworzenie kursów e-learningowych, zapewnia uczniom dostęp do treści oraz pomaga w ocenie wyników.

Obejrzyj poniższy filmik, aby zobaczyć, jak działa LMS i w jaki sposób może Ci pomóc w rozwoju biznesu.

Jaki rodzaj LMS powinienem wybrać?

Jaki rodzaj LMS powinienem wybrać?

Skoro już wiesz, czym jest LMS, nadszedł czas, aby dowiedzieć się, jakie platformy edukacyjne istnieją i czym się od siebie różnią. Oto opis różnych typów LMS:

LMS korporacyjny a akademicki

Zarówno korporacyjne, jak i akademickie systemy LMS zapewniają dostęp do materiałów szkoleniowych online i automatyzują różne aspekty procesów szkoleniowych, ale różnią się pod pewnymi względami.

Cele nauki

Nauczanie akademickie ma na celu wykształcenie dobrych uczniów, którzy posiadają głęboką wiedzę na temat przedmiotów i starają się dowiedzieć więcej. Tutaj celem końcowym jest wiedza teoretyczna. Szkolenie korporacyjne skupia się na nauce związanej z praktycznymi zastosowaniami, a jednym z jego głównych celów jest zwrot z inwestycji.

Chronologia kursu

W przypadku szkolenia pracowników limity czasowe są krótsze, dlatego korporacyjny LMS musi być elastyczny, aby pasował do wszystkich ram czasowych i potrzeb biznesowych. Semestry, trymestry i kwartały – to ramy czasowe dla placówek edukacyjnych. Dla nich LMS powinien oferować takie jednostki planowania, jak dni wolne, godziny egzaminów i okresy nauki.

Certyfikaty a oceny

Korporacyjna platforma edukacyjna zazwyczaj oferuje możliwość śledzenia i zakończenia kursu w formie certyfikatu. Akademicki LMS zazwyczaj śledzi postępy uczniów poprzez system oceniania. Dostarcza dzienniki ocen do monitorowania obecności i wyników prac, a także przechowywania innych informacji o każdym uczniu znajdującym się na liście obecności.

Narzędzia do nauki społecznej

Inne funkcje, które zazwyczaj dostarcza akademicka platforma edukacyjna, to możliwość łączenia uczniów w grupy do projektów klasowych i paneli dyskusyjnych, fora dyskusyjne i wbudowane narzędzie do prowadzenia konferencji internetowych.

Aktualizacje treści

Treści, które są niezbędne dla uczniów, są oparte na naukach ścisłych i humanistycznych; dlatego edukacyjny LMS nie potrzebuje regularnych aktualizacji. Ponieważ potrzeby rynku zmieniają się dosyć szybko, korporacyjny LMS powinien mieć możliwość szybkiego i łatwego aktualizowania kursów.

Darmowe a komercyjne

Zazwyczaj jest to jedno z pierwszych wyzwań, z którymi muszą zmierzyć się firmy przy wyborze LMS: wybór między darmowym systemem typu open source a platformą komercyjną. W rzeczywistości istnieje błędne przekonanie, że wszystkie systemy LMS o otwartym kodzie źródłowym są darmowe. Fakt, iż nie ma opłaty licencyjnej nie oznacza, że nie ma również żadnych kosztów. Prawdopodobnie wydasz więcej na platformę open source niż komercyjny LMS, ponieważ konieczne może być skonfigurowanie serwera i hostingu, dostosowanie funkcji LMS, które są dostępne w standardzie, dopracowanie marki strony i regularne uaktualnianie systemu . Ponadto, jeśli nie masz w swoim zespole kogoś, kto zna się na technice i który może znacząco dostosować LMS do potrzeb Twojej firmy, Twój projekt e-learningowy prawdopodobnie się nie powiedzie.

Oprogramowanie komercyjne jest idealnym rozwiązaniem dla użytkowników bez znajomości informatyki. Zwykle jest znacznie łatwiejsze do wdrożenia i użytkowania, oferuje wsparcie ze strony pomocy technicznej i nie wymaga dodatkowych kosztów.

LMS w SaaS/chmurze a LMS lokalnie hostowany 

Możesz wybrać LMS w SaaS (z ang. oprogramowanie jako usługa) lub przechowywać dane na serwerach swojej firmy. Jeśli zdecydujesz się samodzielnie utrzymywać system, ponosisz pełną odpowiedzialność za wszystkie specyfikacje serwera, czas pracy i bezpieczeństwo.

Jeśli wybierzesz system SaaS, to Twój dostawca LMS zajmie się obciążeniem serwera, tworzeniem kopii zapasowych i wszystkimi innymi rzeczami związanymi z przechowywaniem danych szkoleniowych. To najlepsze rozwiązanie, jeśli nie masz działu IT, który mógłby zarządzać systemem i zajmować się pomocą techniczną, dostosowywaniem i problemami związanymi ze skalowalnością. Zamiast spędzać czas na zarządzaniu LMS, możesz skupić się na tworzeniu treści szkoleniowych.

Niektóre firmy unikają systemów LMS w chmurze ze względu na obawy o bezpieczeństwo danych. Uważają, że informacje przechowywane na serwerze zdalnym mogą zostać zagrożone. Dostępne są jednak różne sposoby ochrony danych. Na przykład, upewnij się, że dostawca LMS stosuje skuteczne protokoły szyfrowania i utworzy kopię zapasową Twoich informacji.

Tworzenie kursów (LCMS) a nie tworzenie kursów (LMS)

Mówiąc dokładniej, LMS (system zarządzania nauczaniem) to narzędzie, które pozwala w prosty sposób rozpowszechniać gotowe treści. A system, który poza tym ma funkcje umożliwiające tworzenie kursów, nazywany jest LCMS (system zarządzania treścią szkoleniową).

LCMS ma większe możliwości tworzenia treści e-learningowych i zarządzania nimi, gdy tymczasem LMS skupia się na zarządzaniu użytkownikami i zapewnia szerszy zakres doświadczeń edukacyjnych. Na przykład, pozwala zarządzać bardziej tradycyjnymi formami uczenia się, takimi jak planowanie szkoleń bezpośrednich.

Jeśli zamierzasz tworzyć kursy we własnym zakresie, możesz wybrać jedną z dwóch alternatyw: albo kupić LCMS, albo osobno kupić LMS oraz narzędzie autorskie.

Możesz jednak napotkać dwa problemy:

  1. Wbudowane edytory kursów mają zwykle spore ograniczenia funkcjonalności, więc będziesz mógł tworzyć tylko proste kursy lub testy.
  2. Nie wszystkie systemy LMS i narzędzia do tworzenia treści są w pełni kompatybilne. Na przykład, mogą wystąpić trudności z przesyłaniem kursów do systemu lub śledzeniem postępów uczniów.

Jeżeli chcesz uniknąć problemów ze zgodnością i tworzyć świetne interaktywne kursy, wybierz LMS z dołączonym narzędziem do tworzenia treści. Na przykład, LMS iSpring Learn jest w pełni zintegrowany z iSpring Suite. Integracja ta umożliwia tworzenie profesjonalnie wyglądających e-kursów, łatwe przesyłanie ich na platformę i korzystanie z zaawansowanych funkcji raportowania.

Jakie zalety ma LMS?

Korzystanie z LMS ma wiele oczywistych zalet zarówno dla biznesów, jak i uczniów:

Dla biznesówDla uczniów
zmniejsza koszty szkolenianieograniczony dostęp do treści edukacyjnych w dowolnym miejscu i czasie
skraca czas szkolenia/wdrażaniabycie na bieżąco z wymaganymi szkoleniami
utrzymuje ujednolicone standardy pracy pomiędzy partnerami i jednostkami stowarzyszonymizwiększa zaangażowanie w wiedzę
tworzy indywidualne plany szkoleniowepoprawia wydajność pracy
mierzy skuteczność szkoleniazwiększa utrwalanie wiedzy

Jeśli chociaż niektóre z tych zalet są zgodne z Twoimi celami szkoleniowymi, LMS jest dokładnie tym, czego potrzebujesz.

Kto korzysta z LMS?

Duże przedsiębiorstwa

Duże firmy nieustannie szkolą setki, a nawet tysiące pracowników z różnych działów. Wiele z nich korzysta z platform edukacyjnych, aby na bieżąco informować pośredników sprzedaży, franczyzobiorców i inne kanały sprzedaży o wydaniach produktów, wymaganiach dotyczących zgodności i nie tylko.

Małe i średnie firmy (SMBs)

Wydaje Ci się, że LMS jest tylko dla dużych przedsiębiorstw? Teraz nawet mała firma może uruchomić e-learning, aby szkolić pracowników i rozwijać ich umiejętności przy mniejszych zasobach ludzkich i kosztach szkoleń. Wyposażając swoich pracowników w technologię, skalują rozwój swojej firmy i dostosowują się do stale zmieniającego się rynku.

Wśród innych użytkowników LMS znajdują się też organizacje non-profit, agencje rządowe i instytucje edukacyjne.

Jakie zadania są automatyzowane przez LMS?

Oto kilka przypadków, w których korzystanie z LMS jest dobrym pomysłem:

1. Wdrażanie nowych pracowników

Dzięki LMS możesz zautomatyzować wdrażanie pracowników. Wystarczy raz utworzyć program szkoleniowy, a następnie przypisać go wszystkim nowym pracownikom.

2. Szkolenie w zakresie zgodności

LMS może pomóc w informowaniu pracowników o przepisach dotyczących zgodności. Dzięki platformie szkoleniowej aktualizacja programu jest łatwa – w ciągu kilku minut możesz dodać nowe standardy zgodności do swojego kursu online.

3. Szkolenie ze znajomości produktu

Dzięki LMS możesz szkolić sprzedawców i innych specjalistów na temat produktów lub usług Twojej firmy. System pozwala na przeprowadzanie szkoleń JIT na temat produktów, zaraz po wprowadzeniu nowych produktów, oraz dostarczanie przypomnień w katalogu.

4. Trening sprzedaży

LMS może pomóc szkolić przedstawicieli handlowych w różnych biurach i lokalizacjach geograficznych, jak lepiej sprzedawać. Możesz rozwijać ich umiejętności sprzedażowe i komunikacyjne za pomocą symulacji dialogów i kursów SCORM, a także ocenić ich wiedzę za pomocą testów online.

5. Szkolenie partnerów handlowych

LMS umożliwia szkolenie tysięcy partnerów na całym świecie za pomocą tego samego programu. Możesz z łatwością szkolić partnerów handlowych, w jaki sposób najlepiej promować, sprzedawać i wspierać Twoje produkty.

6. Baza wiedzy

Cała treść jest przechowywana w jednym miejscu. Nawet, jeżeli pracownicy nie biorą udziału w kursie, mogą z łatwością znaleźć potrzebne informacje. Jest to szczególnie wygodne dla firm, które muszą szkolić sprzedawców z szerokiej gamy produktów.

Jak zorganizować naukę za pomocą LMS

Weźmy jako przykład iSpring Learn LMS, aby zobaczyć, jak zorganizować szkolenie za pomocą LMS.

iSpring Learn to usługa oparta na chmurze. Oznacza to, że nie musisz pobierać, instalować ani konfigurować oprogramowania. Wystarczy Ci jedynie połączenie internetowe i e-mail, aby zarejestrować konto.

Krok 1: Prześlij kursy

Aby rozpocząć szkolenie, musisz dodać materiały do LMS. Proces przesyłania treści do iSpring Learn jest podobny do pracy z usługami udostępniania plików, takimi jak Dysk Google czy Dropbox. Kliknij przycisk „Upload” i po prostu wybierz pliki ze swojego komputera.

Prześlij kursy

LMS rozpoznaje zwykłe prezentacje PPT, audio i wideo oraz dokumenty, a także specjalne kursy SCORM.

Jeżeli masz wiele kursów na jeden temat, dobrym pomysłem jest połączenie ich w ścieżkę nauczania, aby zapewnić spójny przepływ, nawet w przypadku najbardziej złożonych przedmiotów. Możesz dostosować kolejność lekcji i kryteria oceny oraz, jeżeli to konieczne, wystawiać uczniom certyfikaty.

Krok 2: Dodaj użytkowników

Jedną z najprzydatniejszych funkcji LMS są różne role użytkowników. W każdym LMS dostępne są 3 główne typy użytkowników:

  • Użytkownik lub uczeń. Jest to najczęstsza rola. Użytkownicy mogą brać udział w wyznaczonych kursach i za darmo uczyć się z dostępnych materiałów.
  • Autor. Użytkownik z uprawnieniami autora może zarządzać treściami szkoleniowymi: dodawać i usuwać kursy oraz przypisywać kursy do uczestników.
  • Administrator. Oprócz pracy z treściami szkoleniowymi, administrator może też dodawać i usuwać użytkowników, łączyć ich w grupy i przypisywać role.

W małych firmach jedna osoba często pełni dwie role: autora i administratora.

W dobrym LMS administratorzy są zwolnieni ze żmudnej pracy, takiej jak ręczne dodawanie użytkowników do systemu, ponieważ większość procesów jest zautomatyzowana. Na przykład, możesz zaprosić uczniów przez e-mail lub zaimportować listę z pliku XLSX.

Dodaj użytkowników

Podobnie, jak w przypadku tradycyjnego nauczania, uczniów można podzielić na grupy. Na przykład, możesz oddzielić „nowicjuszy” od „profesjonalistów” lub podzielić ich według obszarów pracy: sprzedaż, bezpieczeństwo lub produkcja.

Krok 3: Przekaż wiedzę

Po przesłaniu treści i przypisaniu ról użytkownikom możesz przedstawić kursy swoim uczniom. To od Ciebie zależy, czy chcesz przyznać dostęp wszystkim użytkownikom, czy zaprosić niektórych przez e-mail. A może chcesz sprzedać swoje kursy? Dzięki LMS to również jest możliwe.

A jak to wygląda ze strony uczniów? Nowoczesne systemy LMS, takie jak iSpring Learn, pozwalają uczniom uzyskać nowe informacje bezpośrednio z urządzeń mobilnych. Dzięki darmowej aplikacji mobilnej mogą uczyć się kiedy i gdzie chcą: w domu, w kawiarni w porze lunchu lub podczas dojazdów do pracy. A tak przy okazji, nie ma też problemu, jeśli nie mają sygnału internetowego, na przykład w samolocie. Możliwe jest korzystanie z kursów w trybie offline; dane dotyczące wyników zostaną zapisane w LMS po ponownym podłączeniu urządzenia.

Krok 4: Ocena wyników

Umiejętność mierzenia efektywności nauczania jest jednym z głównych powodów, dla których coraz więcej firm sięga po LMS. Nie ma znaczenia, ilu masz użytkowników – 5 czy 5000 – dzięki LMS możesz śledzić ich postępy w czasie rzeczywistym. Szczegółowe statystyki pokazują, ile czasu uczniowie spędzają na nauce, a także przedstawiają osiągane przez nich wyniki.

Ocena wyników

Funkcje LMS

Nie ma powszechnej zgody, co do pełnego zestawu funkcji standardowego LMS, ale ogólnie wszystkie wymagania LMS można podzielić na podstawowe i zaawansowane funkcje:

  • Zarządzanie użytkownikami – funkcja ta umożliwia dodawanie i edytowanie użytkowników, przypisywanie im ról oraz łączenie uczniów w grupy i organizacje.
  • Zarządzanie kursami – funkcja ta dostarcza materiały szkoleniowe. Nie ogranicza się do przesyłania kursów, ale też dopasowanie treści do użytkowników.
  • Śledzenie postępów – ta funkcja ocenia wyniki osiągane przez uczniów. Możesz mierzyć ich postępy w różnych odstępach czasu lub po zakończeniu kursu.

Zaawansowane funkcje LMS 

  • Tworzenie treści. Niektóre platformy edukacyjne mają wbudowany edytor, który umożliwia tworzenie prostych testów i kursów.
  • Klasy ILT. Jeśli prowadzisz nauczanie mieszane, Twój LMS powinien wspierać inicjatywy edukacyjne oparte na klasie (np. zarządzanie harmonogramami zajęć, monitorowanie obecności i wyników, itp.).
  • Nauczanie mobilne. Większość systemów LMS pozwala uczniom uczyć się w dowolnym czasie, miejscu i na dowolnym urządzeniu. Niektóre z nich mają natywne aplikacje mobilne, w których użytkownicy mogą przeglądać kursy nawet w trybie offline.
  • Nauka społeczna. Jeśli chcesz zachęcić uczniów do dzielenia się wiedzą, potrzebujesz LMS z narzędziami do nauki społecznej. Podobnie jak media społecznościowe, umożliwiają one publikowanie artykułów, omawianie postów współpracowników oraz polubienie i udostępnianie treści.
  • White-labeling i personalizacja. Dzięki tej funkcji LMS możesz stworzyć całkowicie unikalną platformę edukacyjną i zachować spójność marki w ramach e-learningu.
  • Grywalizacja. Korzystając z elementów grywalizacji (punkty, nagrody, oceny, odznaki i więcej), możesz zwiększyć zaangażowanie i motywację uczniów do intensywniejszej nauki.
  • Certyfikacja. Niektóre platformy mają możliwość wystawiania certyfikatów użytkownikom po ukończeniu kursu lub testu. Jest to szczególnie przydatne dla firm, które regularnie przyznają certyfikaty zawodowe.
  • Integracje. Jeżeli chcesz zsynchronizować dane swojej firmy z systemem LMS, potrzebujesz systemu obsługującego integracje z innych stron, takiego jak Salesforce CRM, narzędzia do wideokonferencji i innych.
  • eCommerce. LMS z opcją e-Commerce pozwala sprzedawać kursy i śledzić sprzedaż bez konieczności integracji zaplecza e-Commerce.
  • Powiadomienia. Powiadomienia pomagają uczniom być na bieżąco z takimi rzeczami, jak: stan ukończenia kursów, zadania, osiągnięcia, komentarze, nadchodzące wydarzenia i więcej.
  • Narzędzia do współpracy. Niektóre systemy LMS zapewniają funkcje uczenia się społecznościowego, w tym dzielenie się wiedzą za pośrednictwem zasobów, mediów społecznościowych i forów dyskusyjnych, a także treści generowane przez uczniów i mentoring.
  • Biblioteka kursów. Istnieją platformy edukacyjne z wbudowaną biblioteką, która zawiera gotowe kursy online na różne tematy.

Śledzenie w LMS

LMS umożliwia monitorowanie każdego aspektu nauki. Poprzez zbieranie i analizę danych możesz dowiedzieć się, czy Twoi odbiorcy maksymalnie wykorzystują e-learning i czy jakość Twoich treści jest wystarczająco wysoka.

Możesz śledzić i mierzyć wyniki szkolenia za pomocą raportów LMS. Podstawowe wskaźniki i raporty dotyczące nauki zazwyczaj obejmują:

Postępy ucznia i wskaźniki ukończenia

Wskaźniki te pokazują, jak radzą sobie poszczególni uczniowie. Możesz sprawdzić, czy pomyślnie ukończyli kurs, i śledzić, jak daleko zaszli. Na przykład, kursy, które nie zostały ukończone przez wysoki odsetek uczniów mogą zachęcić do ponownego przemyślenia ich treści.

Wyniki oceny e-learningu

Ten wskaźnik jest jednym z najbardziej bezpośrednich wskaźników tego, jak radzą sobie użytkownicy. Umożliwia monitorowanie luk w umiejętnościach i wiedzy w miarę kończenia kursów przez uczniów. Analizując oceny, możesz zrozumieć, czy kurs jest wystarczająco dobry, czy może Twoi uczniowie potrzebują więcej informacji na dany temat.

Omówienie kursu

Raporty ogólne z kursu dostarczają obraz tego, w jakim stopniu użytkownicy przyswoili określony fragment treści. Możesz na przykład śledzić, jaki procent uczniów ukończył kurs, ile czasu potrzebowali na zapoznanie się z każdym zadaniem i jaki był ich średni wynik.

Wskaźniki satysfakcji

LMS zazwyczaj umożliwia przeprowadzanie ankiet, badań opinii i kwestionariuszy użytkowników. Kompilując dane możesz ocenić satysfakcję uczniów. Co myślą tym, jak zaprojektowany jest kurs? Czy jest wystarczająco dużo zadań? Wskaźnik ten może pomóc Ci zdefiniować tajniki strategii e-learningu i, jeżeli to konieczne, podjąć kroki w celu jego ulepszenia.

Standardy LMS

Mówiąc prosto, standard to język, którego używają Twoje kursy e-learningowe i system LMS do komunikowania się między sobą.

Wybranie ujednoliconego standardu zarówno dla narzędzi do tworzenia treści, jak i systemów LMS oznacza, że informacje będą z powodzeniem wymieniane między nimi. Uczeń może z łatwością przeglądać kursy, a szkoleniowiec może łatwo śledzić jego wyniki.

Przyjrzyjmy się bliżej popularnym standardom e-learningu:

AICC

AICC (Komitet ds. szkoleń komputerowych w przemyśle lotniczym) to najstarszy istniejący standard techniczny. Umożliwia przesyłanie informacji o kursie w formacie HTTP. Chociaż ten standard nie jest już rozwijany, istnieją pewne LMS i narzędzia do tworzenia treści, które wciąż są z nim zgodne.

SCORM

SCORM (Model referencyjny obiektu zawartości) to standard rozpoznawany przez prawie każdą platformę edukacyjną. Służy do tworzenia e-kursów opartych na quizach i wymaga korzystania z systemu LMS, który jest zgodny ze SCORM. W ten sposób treści edukacyjne mogą wchodzić w interakcje z systemem w celu śledzenia postępów użytkowników. Kursy SCORM pozwalają na stworzenie przejrzystej struktury, używanie różnych elementów treści jako samodzielnych jednostek i ustalanie zasad przełączania między nimi.

Tak, jak każda technologia, SCORM ewoluował przez lata. Obecnie istnieją cztery różne wersje: SCORM 1.0, 1.1, 1.2 i 2004. Przed zakupem LMS musisz dowiedzieć się, jakie wersje SCORM obsługuje.

xAPI (Experience API, Tin Can)

xAPI został wprowadzony jako następna generacja SCORM, ale ma szersze możliwości. W przeciwieństwie do SCORM, który opiera się na komunikacji między kursem a LMS, xAPI nie ogranicza się do tych relacji. Można go uruchomić z lokalnego urządzenia magazynującego lub zintegrować ze standardową witryną WordPress i umożliwia wysyłanie danych, na przykład z oprogramowania do zarządzania talentami lub aplikacji mobilnych.

Tin Can może śledzić większość działań edukacyjnych, takich jak nauka w czasie rzeczywistym, nauka offline, nauczanie długoterminowe, nauczanie przez doświadczenie i symulacje.

сmi5

сmi5 to najnowszy standard dla systemów LMS. Krótko mówiąc, zapewnia jednocześnie wszystkie możliwości SCORM i xAPI oraz ogranicza ich wady.

W przeciwieństwie do kursów SCORM, zawartość cmi5 można przeglądać na urządzeniach mobilnych, nawet offline. Dane, które można śledzić dzięki temu formatowi, nie są ograniczone: na przykład, możesz uzyskać szczegółowe statystyki dotyczące sposobu, w jaki użytkownicy przeglądają pliki PDF, obrazy oraz pliki audio i wideo. Podobnie jak xAPI, cmi5 umożliwia naukę poza systemem LMS oraz monitorowanie gier i symulacji, a także uczenie się społecznościowe i mobilne.

Cennik LMS

Szukając LMS, nie możesz uniknąć kwestii finansowych. Aby wybrać to, co najlepsze dla Twojej firmy, zobacz, jakie modele cenowe istnieją i jak działają.

Płatność za aktywnych użytkownikówPłatność za uczniaZapłata na bieżącoOpłata licencyjna/subskrypcja
Płacisz za każdą osobę, która aktywnie korzysta z LMS w każdym cyklu rozliczeniowym.Opłata jest naliczana za określoną liczbę uczniów, niezależnie od tego, czy są oni aktywni, czy nie.Płacisz tylko za to, z czego korzystasz – na przykład, za użytkowników i kursy, z których korzystają.Uiszczasz miesięczną lub roczną opłatę licencyjną za LMS. Cena zazwyczaj różni się w zależności od dołączonych funkcji.

Czy jest sposób, aby wypróbować LMS?

Uruchomienie wirtualnego centrum szkoleniowego za pomocą iSpring Learn nie zajmie więcej niż jeden dzień. Nie musisz prosić profesjonalistów o skonfigurowanie systemu – po prostu prześlij swoje materiały szkoleniowe, wyślij zaproszenia do pracowników i śledź ich postępy.

Z łatwością sprawdzisz, czy nauka z LMS jest odpowiednia dla Ciebie i Twojej firmy. Skorzystaj z darmowej wersji próbnej iSpring Learn.

iSpring Learn
Zaawansowany LMS do szkolenia pracowników
Dowiedz się więcej
 

Zacznij szybko i łatwo tworzyć kursy online